En aquest artícle es parla de la importància que té l'espai en l'educació dels nens.
L'espai com a currículum ocult, marca la diferència de poder que hi ha entre professors i alumnes, ja que en tots els centres educatius els professors tenen la Sala de Professors, mentre que Sala d'Alumnes no ni ha gaires.
L'espai com a instrument didàctic, on molts centres un cop s'han acabat les classes es tanca, però hi ha alguns centres que, per exemple, obren la biblioteca perquè els alumnes fors d'horari de classes pugui anar per estudiar.
L'espai com a lloc de convivència i de relacions, referit als llocs on els nens poden conviure i intercanviar les seves vivències (pati, cafeteria, Sala d'Alumnes), però per altre part també hi ha espais que són exclusivament pel professorat, ja que com els nens, també necessiten el seu espai on poguer ser més lliures.
L'espai com a àmbit estètic, referit a l'aula dels alumnes, es distribueix el mobiliari de manera que no quedi l'aula molt carregada i els nens es puguin sentir còmodes, tot i que conforme anem avançant en els diferets nivells de l'educació, les aules cada cop són menys estètiques.
L'espai com a territori del significat, referit als diferents usos que se li donen a un espai, a la seva configuració, a la seva apertura o clausura, a la seva decoració, tot això influeix en el significat que se li dóna a aquest espai en concret.
No hay comentarios:
Publicar un comentario